לקראת סיום הקיץ, החזרה לבית הספר היא אירוע משמעותי הן לתלמידים והן להורים. בישראל, למעלה מ-80% מההורים מדי שנה רוכשים מחדש ציוד לבית הספר, מה שיוצר הזדמנות מבטיחה לחנויות לציוד לבית הספר להגביר את המכירות. בין אם לקוחות מבצעים את הרכישות שלהם בחנות או באינטרנט, עסקים יכולים להשתמש במגוון שיטות בכדי למקסם את ההכנסה שלהם בתקופה קריטית זו. יתרה מכך, התמקדות בקו הקופות הממוחשבות של החנות כאזור מכירות חיוני יכולה לשפר עוד יותר את חווית הקנייה ולהניע מכירות נוספות.
מגוון רחב של מוצרים פונה להעדפות וצרכים שונים של לקוחות. חשוב להזמין מלאי מספיק ושהחנות שלך מציעה מבחר מקיף ומגוון של ציוד לבית הספר, כולל כלי כתיבה, תיקים , קופסאות אוכל, אלקטרוניקה וציוד אמנות. מגוון זה פונה לקבוצות גיל שונות, מגוון סוגי כיתות ולהעדפות אישיות. חשוב להתייחס לטרנדים עיצוביים עכשווים דרך הרשתות החברתיות והספקים.
אפשר ליצור מארזים מיוחדים הכוללים פריטים חיוניים כגון מחברות, עטים, עפרונות, מחקים וסרגלים. הציעו את החבילות הללו במחיר מוזל מעט בהשוואה לקניית פריטים בנפרד. כך תוכלו להציע סל מקיף ללקוח שיאפשר לו לרכוש מספר פריטים בו זמנית ומפשטת את חווית הקנייה שלהם.
למועדון לקוחות יש יתרונות רבים, מועדון לקוחות מאפשר שימור לקוחות וחזרה שלהם לחנות בכל פעם מחדש ניתן לקבל נתונים על לקוחות קבועים דרך הקופה הממוחשבת. באמצעות דיוור לחברי המועדון תוכלו להציעה הטבות ייחודיות כמו מכירה מוקדמת למבצעים או נקודות שניתן לממש לרכישות עתידיות. בנוסף, אפשר להציע הנחות מוגבלות בזמן או מבצעים מיוחדים במהלך עונת החזרה לבית הספר כדי לתמרץ רכישות מיידיות. פעולות אלו נתפסות כמתגמלות עבור הלקוחות החוזרים במיוחד כאשר ההנחות ניתנו באופן בלעדי ובנפרד מהנחות שיש בחנות ללקוחות מזדמנים. כמובן שהחזרה לבית ספר מעלה את כמות הלקוחות שיכנסו לחנות וזו הזדמנות טובה להציעה לחברים להצטרף וליהנות מההטבות.
הדיספליי של החנות יכול לעודד את הרצון לרכישה אצל הלקוחות. לדוגמה, ניתן להקים עמדת מכירה ניידת שבה לקוחות יכולים לנסות מוצרים וגאד'טים חדשים. בעמדת המכירה אפשר להציע לא רק ציוד חדש, אלא משחקים חינוכיים, חוברות עבוד ויצירה ולשעות אחר הצהריים. אם יש לכם מקום נוסף בחנות תוכלו להציע דוכן פעילות שיאפשר לילדים קטנים יותר לשחק. זה זמן טוב להפנינג בחנות.
למי מכם שיש גם או רק חנות אינטרנטית, חשוב לוודא שהאתר של החנות עדכני, שכל המוצרים קיימים במערכת. בדקו שיש למוצרים מספר תמונות באיכות טובה, תיאור מפורט על השימוש וסוג החומר ומידת התאמה לגיל אם יש צורך בכך. שילוב ביקורות של גולשים יכול לתרום למדד הביטחון של הגולשים באתר. אל תשכחו ליצור באנדלים של מבצעים, להוסיף מוצרים שנרכשים יחד וכן הלאה. כמו כן חווית הגלישה בנייד חשובה לא פחות שכן מרבית הגולשים נמצאים במובייל – תוודאו שהאתר רספונסיבי ונטען במהירות.
החשבון הוא חלק חשוב מחווית הקניה, אנו רוצים לקוחות שיוצאים בטעם טוב מהחנות והרושם החיובי שיצרנו בשירות ישאר גם בתום הקניה. לכן הקפידו שיש ברשותכם מספיק עמדות מכירה וצוות שיכול להפעיל אותן.
ועוד כמה טיפים נוספים:
לסיכום, עונת החזרה לבית הספר מהווה הזדמנות מצוינת לחנויות לציוד לבית הספר להגדיל את מכירותיהן על ידי יישום שילוב של שיטות להגדלות מכירה. היצע מוצרים מגוונים, חוויות מותאמות אישית, תוכניות נאמנות ואזורי תשלום מעוצבים היטב יכולים ביחד לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולהניע צמיחה בהכנסות. על ידי הכנת העסק שלך לחזרה לבית הספר עם טיפים אלה, תוכלו לשדרג את המכירות בחנות והן את חוות הלקוח.
שנת לימודים מוצלחת!