אומגה קופות

איך להגדיל רווח על שיפור רווח גולמי

הבנה וניתוח של מדדי העסק הינן כלים חיוניים לניהול עסק מצליח. לעיתים ניתוח דוחות נדחק הצידה בשל ענייני היומיום אך אם תעצרו רגע את "הרעש" מסביב ותקדישו בכל חודש זמן לבחינת מדדי העסק, תוכלו לנהל אותו בצורה טובה ורווחיות יותר, שהרי לשם זה הוקם העסק.


אחוז הרווח הגולמי של העסק שלכם יספר לכם איפה אתם עומדים ביחס לתחום בו אתם נמצאים כמצפן שיספר לכם האם אתם רווחיים, מהי מגמת העסק ובקצרה האם אתם בכיוון הנכון.


מהו שיעור רווח גולמי?

רווח גולמי הוא תוצר כחלק מדוח רווח והפסד. השיעור הגולמי למעשה מחשב את ההפרש בין ההכנסות לבין עלות המכר. כאשר מדברים על שיעור רווח גולמי, זהו מדד באחוזים המשקף את ההפרש הזה.
לצורך הדוגמא אם העסק שלך הכניס 1,000,000 ש"ח שנה ועלות המכר היא 800,000 ש"ח אז נותרנו עם 200,000 ש"ח שהם 20 אחוז רווח גולמי.

מהו שיעור הרווח הגולמי בענף שלך?


במצב אידיאלי בעת בניית תוכנית עסקית, חשוב להכיר מהו הרווח הגולמי בענף בו העסק פועל. אך המציאות מלמדת שלא כל בעל עסק יוצר אחת כזו. בשני המקרים תוכלו לנסות לקבל נתונים בכמה אפיקים, מרואה החשבון שלכם, באתר מס הכנסה על בסיס הכנסות מדווחות. אחוז הרווח משתנה מענף לענף וההפרשים יכולים משמעותיים. הנה כמה דוגמאות

ענף שיעור רווח גולמי בממוצע 
הלבשה כ 40 אחוז
מאפיות  כ 23 אחוז 
מחשבים  כ 15 אחוז
קיוסקים כ 8 אחוז

איך לשפר את שיעור הרווח הגולמי 


ניהול המלאי

שליטה בנתוני המלאי של העסק היא נתון ראשון שאתם חייבים להכיר. אתם צריכים להכיר מי המוצרים שנמכרים מהר ומי המוצרים שלא זזים. חשוב להציג את כל המלאי ולמזער מצבים בהם סחורה שוכבת במחסן. כמו כן חשוב בעולם בו טרנדים יכולים להגיע ולהיעלם מהר היכולת שלכם להגיב לזה היא מכרעת. ניהול המלאי יעזור לכם לקבל החלטות בנושא רכישת סחורות, מכירות ושיווק. נתונים אלו נמצאים בהישג יד ובלחיצת כפתור כחלק ממערכת הדוחות בקופה הממוחשבת.

אותה הגברת בשינוי אדרת..

האריזה והנראות של המותג שלך יכולים להשפיע על תמחור המוצרים. דוגמא יפה לכך נמצאת בעולם הקוסמטיקה שם משקיעים לא מעט במראה המוצרים והאריזה. האריזה משדרת לנו איכות, סגנון חיים ולמעשה מייצרת רגש. ככל שלא נרצה להודות בזה, אנשים אוהבים יופי. לכן שיפור המיתוג יכול לעזור בתפיסת ערך הסחורה ולתרום להגדלת ההפרש בין עלות המכר ולהכנסות.

התייעלות בתפעול העסק

בדקו כמה שעות עבודה חריגות יש לעובדים שלכם. שעות נוספות עולות לכם יותר וייתכן ומרמזות על חוסר יעילות. באמצעות דוח שעון נוכחות בקופה הרושמת שלכם תוכלו בקלות לזהות היכן הבעיות. בנוסף תשאלו את עצמכם, האם יש פעולות שהצוות צריך לבצע והן גוזלות זמן רב ומשאבים. אם כן נסו להבין באילו נקודות הצוות שלכם עסוק לא מתן שירות ומכירה וכיצד ניתן לייעל ולחסוך בזמן. בנוסף בדקו היכן תוכלו לקצץ עלויות, האם יש חומרי גלם או ציוד זולים יותר? האם תוכלו לבקש מהספק הנחה נוספת וכן הלאה.

הגדלת המכירה

חשוב להכיר מהו ממוצע הקניה בחנות שלך ולהציב יעד במטרה להגדיל את ממוצע הקניה. זאת ניתן לעשות עם הלקוחות הקיימים. הלקוחות הקיימים של העסק כבר מכירים אותך ולכן לפנות אליהם עם הצעות מושכות יהיה קל יותר מגיוס לקוחות חדשים. ניתן לחלק זאת בקופה הממוחשבת במעמד הקניה על ידי מוצרים נוספים שעשויים להתאים להם או באמצעות דיוור הטבה לרכישה הבאה.

צרו קשר להצעת מחיר


מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן