בנוף העסקי המתפתח ללא הרף של 2023 ולקראת 2024, שימור לקוחות הפך לבעל חשיבות עליונה. ללקוחות הקיימים שלך יש ערך עצום, מכיוון שהם נוטים להוציא 67% יותר מלקוחות חדשים. ככל שהתקציבים מתהדקים והצרכנים הופכים יותר ויותר חדי אבחנה לגבי ההוצאות שלהם, ביסוס וטיפוח אמון המותג מתגלה כגורם מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות שלהם.
כדי לנווט ביעילות בנוף הזה, הכרחי לחזק את תוכניות האימייל וה-SMS שלך, ולהבטיח שהתקשורת שלך לא רק בזמן אלא גם מספקת ערך אמיתי ללקוחות שלך. בנוסף, בחינת השילוב של תוכנית נאמנות במודל העסקי שלך יכולה לשמש כלי רב עוצמה לתמריץ ולתגמל נאמנות לקוחות.
על ידי השקעה באסטרטגיות שימור לקוחות, כגון אלו, תוכל ליצור קשרים חזקים יותר, לטפח נאמנות וליצור יתרון תחרותי בשוק תחרותי יותר ויותר.
הלקחים שנלמדו בשנת 2020 מדגישים את החשיבות של גיוון ערוצי המכירה כדי להימנע מהסתמכות על מקור הכנסה אחד בלבד. התנסה ברציפות עם ערוצי מכירה ומקומות שונים, כגון דוכני פופ אפ, מכירה חברתית או דוכנים, כדי לפגוש את הלקוחות שלך באשר הם.
הצגת משלוח באותו יום על ידי חברות כמו אמזון הציבה סטנדרטים חדשים לציפיות הצרכנים. צרכנים, במיוחד אלה באזורים עירוניים, צופים כעת משלוח באותו יום כהצעה סטנדרטית, גם אם זה כרוך בעלות גבוהה יותר. הנוחות שבהימנעות משליחויות הפכה להטבה מבוקשת.
ערכו סקרי שוק ובדקו חברות משלוחים שונות שמציעות לכם משלוח מהיר כדי לספק את הנוחות הזו ללקוחות שלך. שקלו לבצע פיילוט למשלוח באותו יום בערים ספציפיות או בתקופות זמן רלוונטיות, כגון חגים, כדי לשפר את כוח המשיכה שלה.
נוף שיטות התשלום התפתח במהירות, עם מגוון אפשרויות זמינות כעת ותשלומים ללא מגע בקופות רושמות חכמות. גם השימוש במזומן פיזי ירד משמעותית. לאור העובדה שלמעלה מ 90% מהישראלים מחזיקים בטלפון נייד ובכדי לעמוד בציפיות הלקוחות, חיוני להציע אפשרויות תשלום מרובות, כולל תשלומים ניידים, שפופולריים יותר ויותר בשנת 2023.
מכיוון שדור ה- Z הופך לשוק צרכני משמעותי, מתן עדיפות לקיימות הוא חיוני. נקטו צעדים לקראת שיטות בר-קיימא, כמו מעבר לאריזות ידידותיות לסביבה, עבודה עם יצרנים המציעים שכר הוגן וסביבות בטוחות, קיזוז פליטת פחמן, הפחתת צריכת אנרגיה ושותפות עם ארגוני צדקה.
שיתוף פעולה עם עסקים קטנים שאינם מתחרים החולקים את קהל היעד שלך יכול לספק הזדמנויות שיווקיות מועילות הדדיות. הציעו הנחות משותפות, תנו חסות שותפה לדוכני אירועים מקומיים, או פתחו חלונות קופצים בחלונות הראווה של זה כדי להגביר את הנראות ומעורבות הלקוחות.
העידן של משפיענים גדולים יותר עבר למתן אמון במשפיענים קטנים יותר שמתעדפים אותנטיות וסלקטיביות בשותפויות מותגים. מיקרו-משפיענים מייצרים מעורבות גבוהה יותר, מה שהופך אותם לשותפים בעלי ערך ב-2023. אתרו משפיענים בנישה שלך שמעריכים כנות ומאפשרים להם לחלוק את דעתם האמיתית על המוצרים שלך. שקיפות, אפילו עם חסרונות פוטנציאליים, בונה את אמון הצרכנים.
בעוד אוטומציה יעילה וחסכונית, האינטראקציה האנושית נותרה חשובה. מצאו הזדמנויות לאינטראקציות ספונטניות לצד תהליכי אוטומציה. לדוגמה, תן לצוות המדיה החברתית שלך להגיב לתגובות בקול שלו ולחתום בשמותיהם. שלח סלסלות מתנה או כרטיסים מותאמים אישית ללקוחות VIP ברגעים משמעותיים בחייהם. השתתף באירועים מקומיים כדי ליצור קשר עם הקהל והקהילה שלך.